۲۰ واقعیت دیوانه‌کننده درباره بازی کلش اف کلنز!

باز هم Clash of Clans و باز هم عجایب و واقعیت‌هایی درباره این بازی که ممکن است همه را انگشت به دهان بگذارد.


1. تبلیغات در مسابقه Super Bowl با هنرنمایی لیام نِیسون

در آخرین مسابقه Super Bowl که یکی از از پربیننده‌ترین مسابقات و برنامه‌های تلویزیونی در کشور آمریکا است، بازی Clash of Clans تبلیغی بازرگانی در خلال این مسابقه داشت که در آن ستاره هالیوود و سری فیلم Taken در حال انجام این بازی روی گوشی هوشمند خود بود. این تبلیغ به عنوان پربیننده‌ترین آگهی بازرگانی Super Bowl سال 2015 برگزیده و توسط کاربران وب‌سایت یوتیوب نیز به عنوان دومین تبلیغ خوب این بازی بزرگ انتخاب شد.

 

2. سوپرسِل: غول صنعت بازی‌های موبایل

این استودیو بازی‌سازی که در شهر هلسینکی فنلاند متولد شد،‌ پشت بازی Clash of Clans و سایر بازی‌های پرطرفدار موبایل مانند Hay Day، Boom Beach و Pet’s vs Orcs قرار دارد. پیش از این در مقاله‌ای به تحلیل موفقیت این استودیو پرداختم. در آن مقاله،‌ توضیح راجع به این نوابغ فنلاندی را این‌گونه آغاز کردم:

  • خرداد ماه سال 1389 (ژوئن 2010) شهر هلسینکی واقع در کشور فنلاند، تولد استودیویی را جشن گرفت که اکنون یکی از معروف‌ترین و رو به رشدترین استودیوهای بازی‌سازی جهان است. سوپرسل (Super Cell) توسط ایلکا پانانن (Ilkka Paananen) تاسیس شد و از یک اتاق به مساحت 30 متر مربع شروع به کار کرد و حالا علاوه بر فنلاند، در ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی و ژاپن مستقر شده است و آن تیم بسیار کوچک سال 2010، حالا 150 نفر عضو با 30 ملیت مختلف دارد.

3. جنگ، جنگ تا پیروزی از سال 2012!

سوپرسل پس از مدت‌ها تحقیق و توسعه و کند و کاو در عرصه‌های مختلف بازی‌های ویدیویی، در سال 2012 اقدام به عرضه بازی Clash of Clans کرد. از آن موقع تا کنون، این بازی روند رو به‌ رشد خود را حفظ کرده است و از یک بازی دستگاه‌های قابل حمل به یک عضوجدانشدنی در موبایل‌ها تبدیل شده است. عضوی که علاقه‌مندان نبود آن را مانند هوا حس می‌کنند!

 

4. سوپرسل و درآمدی مانند پیدا کردن معدن الماس!

از فوریه سال جاری میلادی (آن‌طور که اعلام شده است) سوپرسل به طور میانگین هر روز 5 میلیون دلار از این بازی درآمد دارد. قطعا مقدار زیادی است نه؟! اما این همه ماجرا نیست.در مقاله Clash of Clans: مسیر موفقیت امپراتوری بازی‌های موبایل در زومجی آمده است:

  •  بنا بر اعلام رویترز، سودکل سوپرسل در سال 2012 رقمی بالغ بر 101 میلیون دلار بود که با رشدی خیره کننده به 892 میلیون دلار در سال 2013 رسید و امسال این رقم 1.8 میلیارد دلار برآورد شد. این راه و روش سوپرسل است. این‌که به جای شماره‌ها و نسخه‌های مختلف از بازی خود، روی هسته آن و یک تجربه چندین و چند ساله کار کند.

 

5. 29 میلیون کاربر فعال

بر اساس وب‌سایت Re/Code علاوه بر این‌که این بازی میلیون‌ها دلار سود را برای این استودیو فنلاندی به ارمغان آورده است، آن را بر سر زبان‌ها نیز انداخته و کاربران زیادی جذب بازی این استودیو شده‌اند. بنا بر گزارش این وب‌سایت، این بازی بیش از 29.5 میلیون کاربر فعال دارد. اگر شما این بازی را انجام نمی‌دهید پس خارج از چرخه حیات زندگی می‌کنید!

 

6. بازی روی 5 آیپد، آن هم به صورت یکجا!

جورج یائو، یکی از برترین بازیکن‌های Clash of Clans، شش ماه تمام را صرف انجام این بازی روی 5 آیپد کرد، آن هم به صورت همزمان! البته از سلامت و همچنین حساب بانکی او اطلاعاتی در دست نیست!

 

7. حساب کاربری 10 درصد بازیکنان تامین کننده نصف سود به دست آمده

بر اساس گزارش وب‌سایت Wired، بازی Clash of Clans و سایر بازی‌های موبایلی نزدیک به 50درصد از سود خود را مدیون تنها 10 درصد از بازیکنان صدرجدول هستند. همین موضوع می‌تواند علت رشد روزافزون و قارچ مانند بازی‌های رایگان با استفاده از سیستم پرداخت درون‌ برنامه‌ای را به راحتی توجیه کند.

 

8. خرج کردن 7000 دلار در یک ماه! (معادل 22 میلیون و خورده‌ای تومان ناقابل!)

پاندا، یکی از 10 بازیکن برتر Clash of Clans در گفتگو با وب‌ سایت Wired اعلام کرده است که ماهانه 7000 دلار برای روستای خود در این بازی خرج می‌کند. خوش به حال روستاییان!

 

9.  نیروها در بازی در گروه‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند

در بازی Clash of Clans شما می‌توانید تا 5 گروه از نیروهای مختلف را برای جنگیدن به کار گیرید. این گروه‌ها عبارت است از:

  • نیروهای ردیف اول (بربر، آرچر و گابلین)
  • نیروهای ردیف دوم (جاینت، وال‌بریکر، بالون و ویزارد)
  • نیروهای ردیف سوم (هیلر، دراگون و پکا)
  • نیروهای اکسیر سیاه (مینیون، هاگ رایدر، والکری، گولم، ساحره و لاواهاوند)
  • هیروها ( بربرین کینگ و کویین)

10. خواب خوش کارگر
اگر شما روزهای شلوغی در روستای خود نداشته باشید و به هر دلیلی، خیلی به ساخت‌و‌ساز علاقه نشان ندهید، بالای کلبه چوبی کارگر نشان از خواب خوش او و لذت بردن از هوای عالی روستا دارد.
 
11. P.E.K.K.A و پیدا شدن مخفف آن از طریق فیسبوک
سوپرسل در سال 2012 اقدام به برگذاری یک مسابقه در شبکه اجتماعی فیسبوک کرد. مسابقه‌ای که در آن شرکت‌کنندگان باید مناسب‌ترین جمله را برای وصف نیروی پکا با توجه به حروف به کار رفته در آن اعلام کنند. اما فرد برنده چه گفت؟ او این نام را برای پکا انتخاب کرد:
  • Perfect Enraged Knight Killer of Assassins - شوالیه خشمگین بی‌ نقص قاتل آدمکش!
12. پکاها مونث هستند
مدت زیادی بود که کاربران بازی سوال می‌پرسیدند که جنسیت پکا چیست؟ زن یا مرد تا بالاخره سوپرسل جواب این سوال را در صفحه بارگذاری بازی داد و پکا را با ضمیر مونث خطاب کرد. پس ما هم می‌توانیم از این پس پکا را پکا خانوم خطاب کنیم!
 
13. هایدن تسلا‌ها آسیب بیشتری به پکاها وارد می‌کنند
به علت رسانا بودن زرهی که پکا بر تن دارد و ماهیت هیدن تسلاها که به وسیله نیروی الکتریسیته به اهداف حمله می‌کنند، پکاها در برابر این سازه دفاعی آسیب‌پذیرتر هستند و هیدن تسلاها دو برابر بیشتر به این نیرو ضربه وارد می‌کنند.
 
14. تغییر ظاهری پکا
به همراه دراگون، پکا یکی از دو نیروی بازی است که در هر سطح ظاهر آن تغییر می‌کند.
 
15. این دیوار را با آن دیوار اشتباه نگیرید!
مانند سایر بازی‌های آنلاین/ استراتژی، چیدن روستا در گوشه‌ای از نقشه باعث نمی‌شود تا گوشه‌های نقشه مانند یک دیوار عمل کنند پس مراقب باشید و از دیوارهایتان نهایت استفاده را بکنید و این دیوار را با آن دیوار اشتباه نگیرید.
 
16. هیچ چیزی شیرین‌تر از انتقام نیست
بیایید لحظه‌ای رو راست و صادق باشیم. حمله به شما و ویرانی روستا نکته‌ای اجتناب‌ناپذیر است اما بعد از این‌که روستای شما به حالت عادی بازگشت و از شوک حمله خارج شدید،‌ لحظه شیرین انتقام فرا می‌رسد. شما می‌توانید دقیقا از آن کسی که به شما حمله کرده انتقام بگیرید و چیزی شیرین‌تر از انتقام نیست.
 
17. سطح تاون‌هال ها
در هنگام حمله به دشمن نگون‌بخت و پیش از تاراج منابع او، به سطح‌ تاون‌هال رقیبتان دقت کنید. اگر تاون‌هال کسی که به او حمله می‌کنید برابر تاون‌هال شما باشد، می‌توانید 100 درصد لوت مشخص شده را بدزدید. اگر به تاون‌هال سطح بالاتر خود حمله کنید می‌توانید غنایم بیشتری را نیز به روستای خود ببرید.
 
18. تخریب تاون‌هال دشمن
اگرچه تخریب تاون‌هال غنیمت خاصی را نصیب شما نمی‌کند اما می‌تواند یک ستاره را برای شما به ارمغان بیاورد و از کم شدن کاپ‌هایتان جلوگیری کند. جالب است که تخریب مهم‌ترین ساختمان بازی غنیمتی را نصیب بازیکنان نمی‌کند.
 
 
19. هیروهای خود را هدر ندهید
هیروها عنصری با ارزش در بازی Clash of Clans هستند و با مدت زمان زیادی که باید برای احیای دوباره آن‌ها صبر کنید این نکته اجتناب‌ ناپذیر می‌شود که از هیرو خود عاقلانه استفاده کنید و او را به هر میدان نبردی وارد نکنید. همچنین از حالت استراحت و همچنین گرفتن گارد هیرو نیز به خوبی استفاده کنید.
 
20. پهلوانان هرگز نمی میرند!
مانند فیلم‌های مورد علاقه‌تان که قهرمانان در آن نمی‌میرند، این موضوع در بازی Clash of Clans نیز صدق می‌کند. آن‌ها قوی‌ترین نیروهای بازی هستند که هیچگاه از بین نمی‌روند. اما در عوض برای استفاده دوباره از آن‌ها باید مدت زمانی را صبر کنید.